ŽAIDIMAS
Kūrėjai neretai naudoja kvailumą ir ekscentriškumą, siekdami švelniai sugriauti savaime suprantamą mokyklinį mąstymą ir veikimą. Smagumas yra tai, kas įtraukia ir emociškai, ir intelektualiai. Žaidimas yra daugelio meno formų dalis, teatre tai yra kūrybos dalis. Svarbus „Kūrybinių partnerysčių“ principas yra tai, kad mokytis ne tik gali, bet ir turi būti smagu.
PAVYZDŽIAI
1. Vienas menininkas skatino vaikus kalbėti „kaip bitės“, kiekvieną žodį pradedant zzzz. Tai ne tik reikalavo susikaupimo, bet ir buvo nepaprastai juokinga visiems dalyvaujantiems. Tai buvo nuolatinio žodžių žaismo dalis, vaikų humoro jausmo įvertinimas. Kiekvieno užsiėmimo metu jis išmokydavo vaikus naujo žodžio, kuris turėjo būti taip vartojamas viso užsiėmimo metu. Tai vaikams padėdavo lengviau įsiminti naujus žodžius.
2. Kaip keičiasi pradinukų įsitraukimas, kai užduotys jų grupėms atnešamos balionuose?
3. Aktorius Tomas Dapšauskas pajutęs, kad vaikai neatidžiai klausosi, pradeda plepėti, kalbėdamas staiga „įjungia“ kitą personažą – kelias sekundes kalba spiegiančiu arba itin žemu grubiu balsu, pasikeičia jo kūno kalba. Tada grįžta prie įprasto kalbėjimo tarsi nieko nebūtų buvę. Paprastai tai vaikus labai prajuokina ir padeda susigrąžinti jų dėmesį.