RUTINA
Tam tikrų rutinos elementų naudojimas, pavyzdžiui, dienos pradžia stovint ir veikiant rate kuria saugumo ir pasitikėjimo atmosferą. Ką duoda dienos pradžia rate? Tai lemia susiderinimą, susiklausymą, atsiradimą čia ir dabar, koncentraciją, tapimą visumos dalimi, panaikina tiesioginių instrukcijų poreikį, įtraukia visą kūną. Lygiai taip pat svarbus refleksijos tapimas neatskiriama kasdienybės dalimi.
PAVYZDYS
Vaizdo menininkas Dalius Kederys vadina savo metodą „vidinio variklio įdiegimu“. Ši pedagogika paremta tuo, kad vaikai skatinami laikytis tam tikros rutinos–ritualo (pvz. mankšta–veikla–refleksija). Dalių nustebino tai, kad ilgainiui vaikai patys perėmė vadovavimą šiam ritualui. Daliui vieną kartą pamiršus rutinos „seką“ – praleidus refleksijos pratimą „man patiko –aš pastebėjau–norėčiau pasiūlyti“, mokiniai patys pradėjo daryti tą pratimą. Praktiko vertinimu, vaikai patys gali save organizuoti, jei sukuri tam sąlygas, ritualas įgalina vaikus kaip grupę.