#
#

BENDRUOMENĖS IR ASMENINIS KONTEKSTAS

Susidomėjimas savo šeimos, artimų žmonių, bendruomenės istorijomis, peržengiant ribas tarp mokykloje ir namuose gautų žinių. Tai labai įtraukia šeimą, padeda vertinti tai, kas pats esi.

PAVYZDŽIAI

1. Kuriantis praktikas Justas Rožėnas dirbo su devintokais, kur jie kartu nagrinėjo sovietmečio, propagandos, cenzūros, manipuliacijos temas. Viena iš užduočių vaikams buvo pasikalbėti su tėvais apie jų gyvenimą tame laikmetyje. Viena devintokė pasakojo, jog atlikdama šią užduotį pirmą kartą su tėčiu atvirai kalbėjo apie sovietmetį, senesnius laikus bei tėčio jaunystės dienas. Ji sakė sužinojusi, ką tėtis veikė ir koks buvo gyvenimas, kai jis buvo jos amžiaus.
2. Kuriantis praktikas Simonas Saarmann vieną užsiėmimą apie istorijas kaip mokymosi priemonę pradėjo nuo dirvožemio tipų, jų derlingumo pristatymo ir klausimo – „kur tu persikeltum gyventi su savo šeima pagal dirvožemį?“. Dalyviai labai noriai ėjo ir klijavo ant žemėlapio raudonus taškiukus pagal tai, kur jie persikeltų. Refleksijoje buvo aptarta, kaip tavo įsitraukimą keičia pagalvojimas apie savo artimiausią aplinką, apie save. Klausimas ir užklijavimas lipduko atsakant į klausimą „kur tu persikeltum“ yra žymiai stipresnė mokymosi patirtis nei perskaitymas ar išgirdimas, kad „egzistuoja tokie dirvožemio tipai“. 



3. Kuriantis praktikas architektas Darius Linartas kalbėdamas su vaikais apie žmogaus išorę ir vidų pasitelkdavo pastato, jo interjero ir eksterjero analogiją. Vaikai turėjo nupiešti pusę namo atvirą, kur matytųsi, kas ten viduje (analogas su savim – koks tu esi, kas tau patinka, kokios detalės tau svarbios, ką jos reiškia), kitą pusę – išorę. 
4. Grafikos dizaineriai Jonas Liugaila ir Rūta Ivaškevičiūtė kūno kultūros pamokoje naudojo šiek tiek pakeistą žaidimą „bulvė“. Mokinys metą į krepšį, jei pataiko, tuomet toje vietoje, iš kurios metė, užrašo klausimą, susijusį su svajonėmis, siekiais. Ateina kitas mokinys ir iš tos pačios vietos meta, jei nepataiko, turi užrašyti atsakymą į tą klausimą, jei pataiko, tuomet gali eiti mesti iš naujos vietos ir ten užrašyti naują klausimą. Taip mokiniai visą pamoką klausinėjo vieni kitų asmeniškų dalykų. 


DĖMESIO: Svetainė buvo naudojama projekto vykdymo metu, nuo 2015 m. nebeatnaujinama ir 2020 m. bus uždaryta. Aktualios informacijos ieškokite Ugdymo sode.