BRAIŽO PEDAGOGIKA
2011 m. įgyvendintas Jungtinėje Karalystėje vykusios programos „Kūrybinės partnerystės“ (angl. Creative Partnerships) tyrimas atskleidė, kad kūrėjų indėlis ir naujas požiūris į ugdymą mokyklose padėjo formuotis savitai pedagogikai – braižo pedagogikai (Thomson, P., Hall, C., Jones, K. and Sefton-Green, J. (2012). The Signature Pedagogies Project: Final Report. Newcastle: CCE).
Ką šiame kontekste reiškia žodis „braižas“? Skirtingose disciplinose egzistuoja vis kitoks braižas – specifinis priėjimo būdas. Pavyzdžiui, laboratoriniai darbai chemijoje, balso apšilimo pratimai dainavime ir pan. Buvo pastebėta, kad kūrėjai į mokyklas ateina irgi su tam tikru braižu, savitu požiūriu į ugdymą.
Tyrėjos, stebėdamos kūrėjų darbą su mokytojais ir mokiniais, bandė apčiuopti kūrybos agentų ir kuriančių praktikų pedagoginių požiūrių savitumą. Tyrimo ataskaitoje buvo išskirtos pedagoginės praktikos, būdingos kūrėjų darbui mokyklose. Jas čia ir pristatome, papildę pavydžiais iš Lietuvos mokyklų.
INTRIGA
ARTEFAKTAI
KITOKS ERDVĖS NAUDOJIMAS
BENDRUOMENĖS IR ASMENINIS KONTEKSTAS
MOKYMASIS PER POJŪČIUS
PROFESINĖS NORMOS
BENDRŲ PASTANGŲ VERTINIMAS
KITOKS ELGESIO VALDYMAS
RUTINA
TEMPO LANKSTUMAS
ŽAIDIMAS
ĮTRAUKIMAS