#
#
Mes socialiniuose tinkluose
#
#

Kitu kampu

Programa:  Tyrinėjančios mokyklos 2011–2012
Klaipėdos Baltijos gimnazija 
Kūrybos agentas: Liudas Andrikis
Kuriantis praktikas: Arūnas Eimulis
Kuruojanti mokytoja: Jūratė Kadagienė
Tikslinė grupė: 9–11 kl.

Tyrinėjimo klausimas
Kaip kino kūrimo priemonėmis gerinti moksleivių tarpusavio bei mokinių ir mokytojų santykius, ugdyti bendradarbiavimą bei lavinti vaizduotę?
 
Mokyklos iššūkis
Klaipėdos Baltijos gimnazijos I–III klasėse egzistuojančios problemos – mokinių motyvacijos stoka mokytis meninių ir technologinių dalykų – buvo esminis akstinas, stumtelėjęs mokyklą dalyvauti „Kūrybinių partnerysčių“ projekte. 
Tikslinę mokinių grupę sudarė moksleiviai iš skirtingų įvairių lygių klasių, tad pirma reikėjo išsiaiškinti jų tikslus ir poreikius šiame projekte. Tai pirmo susitikimo metu puikiai organizavo kūrybos agentas Liudas Andrikis. Keletas žaidimų pakaitomis su kūrybinėmis užduotimis pažadino mokinių kūrybiškumą bei išgrynino projekto tyrinėjimo sritį – nutarta tyrinėti, kaip pagerinti mokyklos bendruomenės santykius.
 
Projekto veikla
Kino filmo kūrimas prasidėjo pagrindinės idėjos ir scenarijaus apmąstymu, o tai reikalavo bendrų suvienytų pastangų. Po ilgų dvejonių sutarta, jog bus kuriamas įtempto siužeto, siaubo elementų kupinas filmas „Košmaras mokykloje“. Sumanyto filmo kulminacija turėtų nustebinti kiekvieną – tiek jauną, tiek vyresnį žiūrovą.
Be abejonės, filmo idėjos kūrimas, scenarijaus rašymas – labai svarbus, tačiau tik pradinis etapas. Tolesniam darbui reikėjo žinių ir išmanymo, profesionalų patirties ir patarimų. Tam į mokyklą atvyko kūrybos praktikas kino režisierius Arūnas Eimulis. Jis pasidalijo nepakartojama patirtimi. Arūnas padėjo projekto dalyviams suprasti, kaip kuriamas filmas, įrašomi jo garso takeliai. Taigi po teorinių pastabų prasidėjo filmavimas.
Filmavimo metu visi buvo pasiskirstę užduotimis ir darbais. Moksleiviai rūpinosi specialiaisiais efektais ir rekvizitu, siekdami dramatiškumo, filmavimo vietas šlakstė „krauju“, mėgino pademonstruoti savo aktorinius gebėjimus. Kiekvienas į savo užduotį žvelgė labai atsakingai, nes nuo jų pačių priklausė, kaip pavyks ir kas iš to išeis.
Rezultatas buvo džiuginantis ir net pranoko lūkesčius – projekto metu sukurtas filmukas dalyvavo 54-ajame respublikiniame mėgėjiškų filmų festivalyje ir laimėjo I vietą. Bet svarbiausia tai, kad mokiniai išmoko efektyviai dirbti komandoje, kiekvienas galėjo pasireikšti įsijausdamas į norimą amplua, t. y. atsiskleidė individuali vaizduotė ir kūrybiškumas.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jurgita Račkauskienė:
„Svarbiausia tai, kad mokiniai matė, jog jų idėjos, nuomonė buvo labai svarbi. Nebuvo „primetamos“ mokytojų idėjos ar siūlymai. Pats projektas skyrėsi nuo kitų tuo, kad jame visa veikla orientuota į mokinių kūrybinių galių sužadinimą, socialinių kompetencijų ugdymą, dėl to gerėja ir mokymosi motyvacija. Mokiniai ir mokytojai bendradarbiaudami vieni kitus pažino kitu kampu.“
 
Projekto poveikis
Projekte dalyvavę mokiniai ir mokytojai prisipažino, jog vykdyta veikla kiekvienam padėjo iš naujo pažinti mokymo(si) procesą, pasitelkiant individualų kūrybiškumą, kitaip tariant, išreiškus save, pažvelgti į mokymąsi kitu kampu. Net ir tie moksleiviai, kurie iki projekto turėjo bendravimo, elgesio, mokymosi problemų, „Kūrybinių partnerysčių“ programoje atsiskleidė ir parodė kitą – kūrybišką, unikalią – savo asmenybės pusę.

Moksleivių sukurtas filmas įrodė jų kūrybingumą, atskleidė gebėjimus, paskatino imtis naujų veiklų, bendrauti ir bendradarbiauti. Projektas padėjo suprasti, kad mokykloje būtina sudaryti sąlygas moksleivių kūrybingumui pasireikšti, nes tuomet atsiskleidžia užslėpti talentai, o komandinis darbas kuria geresnius tarpusavio santykius, skatina bendruomeniškumą.



 
 
 
      
 
DĖMESIO: Svetainė buvo naudojama projekto vykdymo metu, nuo 2015 m. nebeatnaujinama ir 2020 m. bus uždaryta. Aktualios informacijos ieškokite Ugdymo sode.