#
#

Kaišiadorių rajono Paparčių pagrindinės mokyklos projektas „Pasaulis mano kieme“

Mokykla: Kaišiadorių r. Paparčių pagrindinė mokykla

Kūrybos agentas:  Tomas Smulkis

Kuriantis praktikas:  Žiedūnė Aleknaitė

Kuriantis praktikas:  Martynas Švedas

Kuruojantis mokytojas:  Norūna Grybienė

 


Tyrinėjimo sritis:  Savivertės kėlimas per atsakomybės prisiėmimą už savo paties mokymąsi.

Tikslinė grupė:  5-8 klasių mokiniai.

Tikslai:  Atsakomybė. Bendradarbiavimas. Pasitikėjimas savimi ir kitais.

Mokomieji dalykai, su kuriais susijęs projektas:  Matematika, biologija, geografija, lietuvių ir anglų kalba.


Kūrybinė veikla, įtraukta į projektą:  Inžinerija.


  • Projekto idėja – kiek įmanoma labiau priartinti vaikams pažįstamą erdvę prie jų mokymosi, skatinti pasitikėjimą juos supančia aplinka, vykdant įvairias veiklas susipažinti su pasauliu, pirmiausia atsižvelgiant į tai, kas juos supa: vienuolyno griuvėsiai, istorinis archeologinis draustinis, kuriame jie patys ir gyvena.
  • Kas vyko: susipažinimas su termovizoriumi - prietaisu, kuris leidžia nustatyti patalpos sienų šilumos laidumą. Mokiniai matavo mokyklos sienų apšiltinimo kokybę, taip pat bandė nustatyti savo šilčiausias kūno vietas. Darbas su profesionaliais brėžiniais ir praktinis jų panaudojimas. Moksleiviai skaičiavo mokyklos kabinetų matematinius duomenis ir lygino juos su mokyklos evakuacijos planu. Susipažinę su erdvėmis mokykloje, persikėlė prie vienuolyno vartų. Per savo pačių kuriamus vaidinimus, remiantis Šventuoju Raštu, susipažino su dominikonų vienuolyno istorija; gilinosi į istoriją, siekė išsiaiškinti iš kur kilę dominikonų vienuoliai, aiškinosi savo pačių vardų kilmę ir iš kokios šalies jie atkeliavę. Taip plėtė savo geografijos žinias, kurios netrukus pravertė interaktyvaus pasaulio žemėlapio piešime ant sienos.
  • Kita projekto ašis – pasiruošimas komandiniam dviejų dienų žygiui Paparčių apylinkėse. Formuojamos užduotys skatino burtis į komandas ir reikalavo daugiau fizinio aktyvumo bei judrumo. Vaikai buvo mokomi pasitikėti savimi ir kitais. Beveik visos užduotys buvo skirtos komandinio jausmo ugdymui, savo baimių įveikimui ir patikėjimui (aš galiu tai padaryti). Moksleiviai mokėsi, kaip komandiškai įveikti kliūtis, atliko įvairias užduotis, reikalaujančias susikaupimo, įsiklausymo į kitų siūlymus. Galiausiai visi išsiruošė į dviejų dienų žygį, kurio metu turėjo atlikti įvairias užduotis.

 
 
 
      
 
DĖMESIO: Svetainė buvo naudojama projekto vykdymo metu, nuo 2015 m. nebeatnaujinama ir 2020 m. bus uždaryta. Aktualios informacijos ieškokite Ugdymo sode.