Žaisdami mokomės
Mūsų tikslinė grupė – 28 mokinių
grupė, sudaryta iš dviejų 3-ių klasių mokinių. Šių klasių mokinius
pasirinkome todėl, kad didžioji dalis šių klasių mokinių gyvena kaimo
vietovėse, jų gyvenamoji aplinka nėra palanki kalbiniams įgūdžiams
tobulinti, bendravimui su bendraamžiais skatinti. Norėjome padėti šiems
mokiniams išspręsti kalbinių įgūdžių ir bendravimo tarpusavyje problemas
bei ilgiau stebėti pokyčius, įvykusius per projektą (projekto
rezultatus). Mat šie mokiniai, pasibaigus projektui, dar vienus metus
mokysis mūsų įstaigoje.
Per projektą mokiniai mokėsi
bendravimo kultūros, žodžiais geriau reikšti savo mintis, jausmus ir
nuotaikas, tobulino kalbinius įgūdžius žaisdami įvairius žaidimus,
kuriuos organizavo kuriantys praktikai, o kartu kūrė naują mokomąjį
stalo žaidimą. Dažnai naudojome mokiniams naujus ir patrauklius mokymo
metodus ir pratimus: „Skulptorius ir molis“, „Šaudyklė“, „Minčių
šulinys“, susikaupimui paskatinti – žaidimas „Suplojimas“.
Naujam žaidimui mokiniai patys kūrė
istorijas, balsuodami išrinko pačią įdomiausią istoriją „Karalaitis
veidrodyje“, sukūrė aplikuotas iliustracijas žaidimui, nulipdė žaidimo
figūrėles. Skirstėme vaikus poromis taip, kad kiekvienam tektų padirbėti
su kiekvienu vaiku. Pastebėjome, kad abi klasės labiau susivienijo,
susidraugavo.
Organizavome „Kūrybines dirbtuves“,
per kurias vaikai kartu su tėveliais ir bendruomenės nariais surinko
žaidimų dėžes, jas nudažė, o vaikai jas dar papuošė grafiniais
piešinukais. Į užduočių žaidimui kūrimą įsitraukė ir kitų klasių
mokiniai.
Vaikai balsuodami rinko įdomiausias
veiklas. Įsimintiniausios jiems buvo „ Kūrybinės dirbtuvės“, per kurias
jie konstravo žaidimų dėžes ir jas dažė kartu su tėvais ir bendruomenės
nariais. O kūrybos agentas Justinas Dūdėnas pasidžiaugė, kad per
pirmąsias tris projekto dienas buvo sukurta puiki istorija, kurioje savo
fragmentą galėtų atrasti kiekvienas iš 28 trečiokų. Šios dalies sėkmė
byloja apie atidumo ir įsiklausymo svarbą, o visi sunkumai tampa
nereikšmingomis smulkmenomis.
Atgal