#
#
Mes socialiniuose tinkluose
#
#

V. Blinovas: „Kūrybinės partnerystės“ – galimybė Lietuvos progimnazijoms

Lietuvos progimnazijų asociacijos Tarybos pirmininkas, Vilniaus Baltupių progimnazijos direktorius Viktoras Blinovas pirmą kartą šalyje diegiamą „Kūrybinių partnerysčių“ modelį pavadino unikalia galimybe Lietuvos mokykloms bei progimnazijoms įsivardyti savo poreikius ir susivokti, kaip kūrybiškai atremti sparčiai besikeičiančio gyvenimo. Apie kūrybiškumą mokykloje, tiesioginiame „Baltupių radijo“ eteryje V. Blinovas diskutavo su klausytojais ir studijos viešnia – „Kūrybinių partnerysčių“ projekto vadove Milda Laužikaite.

„Šio projekto atėjimas į mokyklą iš esmės galėtų padėti vaikams ir tėvams susivokti, kaip pasirinkti savo artimiausią ateitį. Ne vien tik pabaigti mokyklą, ar universitetą, bet visą laiką susivokti savo žinojime ir savo noruose“, – sakė V. Blinovas.

Pašnekovo įsitikinimu, „Kūrybinių partnerysčių“ programa nėra nukreipta vien į pramogas ar laisvalaikio organizavimą, bet orientuota į pokyčius pačiame mokymosi procese – kad jis būtų įdomesnis, labiau motyvuojantis ir įkvėpiantis mokinius. „Man labai įstrigo jūsų pristatymuose ir dokumentuose išsakoma mintis – padėti vaikams išmokti mokytis“, – akcentavo V. Blinovas

Pasako jo, Baltupių progimnazija, rengdamasi teikti paraišką dalyvauti nacionalinėje mokyklų atrankoje į „Kūrybinių partnerysčių“ projekto 2012 – 2013 mokslo metų „Tyrinėjančių mokyklų“ programą ir organizuoja mokinių susitikimus. Mokyklos administracija ir mokytojai siekia, kad patys vaikai išsakytų savo nuomonę ir nuspręstų, kokių tikslų mokykla sieks, įgyvendindama projektą.

„Baltupių radijo“ laidos „Baltupių vinis“ vedėjas - septintokas Matas - klausė studijos svečių, ar daug Lietuvos mokyklų susidomėjo „Kūrybinių partnerysčių“ projektu ir kiek iš dalyvaujančiųjų atrankoje patenka į programą.

Atsakydama „Kūrybinių partnerysčių“ projekto vadovė Milda Laužikaitė nurodė, kad pernai vykusioje pirmojoje atrankoje į nedidelės apimties projektų „Tyrinėjančių mokyklų“ programą iš 135 paraiškų buvo atrinktos 43 mokyklos – jose šiuo metu jau įpusėję projektinės veiklos. Pasak pašnekovės, dabar vykstančioje antrojoje atrankoje bus atrinkta dar 50 mokyklų iš visos Lietuvos, o prioritetinėmis šiemet laikomos kaimų ir miestelių pradžios mokyklos bei progimnazijos.

„Į progimnazijas orientuojamasi dėl to, kad jos – palyginti – naujas darinys švietimo sistemoje, kuriam reikia ieškoti savo tapatybės. Kita vertus, ir dėl to, kad amžiaus grupė, su kuria dirba progimnazija, yra būtent ta grupė, kurioje mes manome, kad labiausiai reikia kūrybiško požiūrio. Mes manome, kad nuo 5 iki 8 klasės yra tas laikas, kai iš tikrųjų galima labai daug pasiekti, keičiant požiūrį į tai, kaip vyksta mokymasis. Svarbu ir tai, kad progimnazijoje mokosi viena sudėtingesnių amžiaus grupių“, – aiškino M. Laužikaitė.

Projekto vadovė dar kartą paragino atrankoje ketinančias dalyvauti mokyklas diskutuoti ir įsivardyti pagrindinius iššūkius, kuriuos moksleiviai ir mokytojai pasiryžę spręsti, pasitelkdami kuriančius praktikus ir kūrybos agentus. Tuo tarpu, direktorius V. Blinovas, kuris yra ir neseniai įsteigtos Lietuvos progimnazijų asociacijos Tarybos pirmininkas, pranešė apie besibaigiančią atranką į „Kūrybinių partnerysčių“ programą informavęs ir dalyvauti pakvietęs visas Lietuvos progimnazijas.


Primename, kad paraiškas dalyvauti nacionalinėje atrankoje į „Kūrybinių partnerysčių“ 2012–2013 mokslo metų „Tyrinėjančių mokyklų“ programą galima teikti iki pirmadienio – gegužės 14 dienos.

Laidos įrašas:

DĖMESIO: Svetainė buvo naudojama projekto vykdymo metu, nuo 2015 m. nebeatnaujinama ir 2020 m. bus uždaryta. Aktualios informacijos ieškokite Ugdymo sode.