Švietimo darbuotojų mokymuose – idėjos kokybiškam mokyklos darbui
Mokyklos gyvenimo kokybė – visų mūsų reikalas. Tokios mintys lydėjo balandžio 21-22 dienomis vykusius kūrybiško ugdymo programos „Kūrybinės partnerystės“ mokymus, skirtus savivaldybių švietimo skyriaus vadovams. Pagrindinis mokymų tikslas buvo pažvelgti į mokymąsi kaip visumą ir suprasti, kas lemia jo kokybę ir kaip įmanoma ją pagerinti.
Agnė Norkutė, „Kūrybinių partnerysčių“ kūrėjų grupės narė, sako, jog kalbant apie mokyklos gyvenimo ir mokymosi kokybę, dažnai pasitelkiami skaičiai, t.y. kiekybiniai rodikliai. Tačiau, pasak jos, kartais kiekybiniai rodikliai būna riboti, todėl svarbu atsižvelgti ir į kitus rodiklius – kaip vaikai jaučiasi mokydamiesi, kaip įsitraukia į mokymosi procesą.
„Mokymų dalyviams išryškinome pagrindinį – įsitraukimo į mokymosi procesą – principą. Parodėme, kad aktyviai mokymosi procese gali dalyvauti visi mokiniai, svarbu tik rasti būdų, kaip juos paskatinti tai daryti. O tam būtina pastangos ir kūrybiškumas“, – teigia A. Norkutė.
Dvi dienas vykusių mokymų metų švietimo atstovams buvo pasakojama apie programoje dalyvaujančių kūrėjų patirtis Vilniaus socializacijos centre, apie „Kūrybinių partnerysčių“ programos inicijuotų tyrimų rezultatus. Tyrėja pasakojo, kaip ketvirtus metus Lietuvos mokyklose įgyvendinama programa keičia mokyklos klimatą, kaip mažėja klasėse patyčios bei atsiranda sąlygos kūrybiškam mokymuisi.
Antroje mokymų dalyje dalyviai kūrė savo miesto ar miestelio švietimo viziją. Jų užduotis buvo parengti kvietimą savo gyvenamosios vietos bendruomenei prisidėti prie šiuolaikinės mokyklos kūrimo ir jos gyvenimo gerinimo.
„Kiekvienas savivaldybės atstovas supratęs, ko labiausiai trūksta jo rajono mokykloms, su kokiomis aktualiomis problemomis jos susiduria, bei žinodamas savo gyvenamosios vietos resursus (pavyzdžiui, vietines verslo įmones, palankią gamtą) ir jas panaudodamas, gali sukurti palankias sąlygas kūrybiškam ir kokybiškam mokymuisi“, – įsitikinusi „Kūrybinių partnerysčių“ programos atstovė.
Iš viso specialiuose mokymuose dalyvavo 13 savivaldybių švietimo vadovų ir švietimo skyrių atstovų iš Lazdijų, Trakų, Kauno, Šilalės, Pasvalio, Ukmergės, Raseinių, Ignalinos, Šiaulių ir Vilniaus rajono.