Antrus mokslo metus Lietuvoje vykdomas kūrybiško mokymosi projektas „Kūrybinės partnerystės“ skelbia naujos – „Pokyčių mokyklų“ programos pradžią. 30 – tyje Lietuvos mokyklų bus įgyvendinami plačią mokyklos bendruomenę įtraukiantys projektai, kuriais siekiama ugdyti vaikų kūrybiškumą, skatinti mokyklų ir kūrėjų bendradarbiavimą.
„Prasidėjusi „Pokyčių mokyklų“ programa žymi naują „Kūrybinių partnerysčių“ projekto etapą. Pernai mažesnėse grupėse ar klasėse projekte dalyvaujantys moksleiviai, mokytojai ir kūrėjai tyrinėjo savo mokymosi aplinką, išdrįso išlaisvinti kūrybiškumą ir visus įtraukti į bendrą veiklą. Šiemet startuojanti „Pokyčių mokyklų“ programa siūlys mokykloms nuosekliai peržiūrėti, kaip vyksta mokymasis ir bandyti kurti kūrybingumą skatinančią mokyklą“, – sakė „Kūrybinių partnerysčių“ projekto vadovė Lietuvoje Milda Laužikaitė.
Pasak vadovės, pirmosios „Pokyčių mokyklos“ šiais mokslo metais atrinktos iš 40 paraiškas pateikusių, pernai „Tyrinėjančių mokyklų“ programą įgyvendinusių, mokyklų. Besimokydami drauge su kuriančiais praktikais – įvairių mokslo, meno ir kūrybos sričių specialistais – vaikai ir mokytojai įsitraukė į kūrybiškas veiklas, įgijo daugiau tolerancijos ir lankstumo, išmoko išklausyti ir pasisakyti, daugelis įsivedė savitas tradicijas, kurių laikosi iki šiol. Galime pasakyti, kad nėra kūrybiškos pamokos recepto, kūrybiškumas reiškia kur kas daugiau – tai tarsi pasiruošimas veikti ir siekti tikslo netikėtais, kūrybiškais būdais, lygiomis teisėmis bendradarbiaujant visiems – ir mokiniams, ir mokytojams, ir mokyklos vadovams.
„Pokyčių mokyklų“ programa yra žymiai platesnė savo apimtimi už ligi šiol vykdytus „Tyrinėjančių mokyklų“ projektus. Naujoje programoje mokyklos nuspręs, ar vykdyti vieną didžiulį kūrybiško mokymosi projektą, įtraukiantį 50- 100 moksleivių, integruojantį keletą dalykų arba vienu metu įgyvendinti 2- 3 mažesnius kūrybiško mokymosi projektus su skirtingomis klasėmis ir siekiant skirtingų tikslų.
„„Pokyčių mokyklų“ programa skiriasi nuo „Tyrinėjančių mokyklų“ programos ne tik savo apimtimi, bet ir siekių gilumu. Mokyklos bus skatinamos dar giliau pažvelgti į savo kasdienybę iš kūrybiškumo perspektyvos ir atsakingai įsivertinti savo veiklą pagal Kūrybiškos mokyklos raidos modelį. Svarbu, kad postūmis pokyčiams prasidėtų nuo pasiryžimo iš esmės peržiūrėti tai, kaip mokykloje vyksta mokymasis.“, – papildė „Kūrybinių partnerysčių“ projekto Mokyklų grupės vadovė Audronė Margenytė.
Šiais mokslo metais tęsti kūrybiško mokymosi projektus ir įgyvendinti „Pokyčių mokyklų“ programą atrinktos šios mokyklos :