Pažink save
Tebūnie šį kartą matematika – daugiausia streso keliantis dalykas projekto dalyviams.
„Pažink save“, – taip garsiuoju Sokrato
posakiu galima būtų apibūdinti „Kūrybinių partnerysčių" Juozo Miltinio
gimnazijoje tyrinėjimo sritį.
Kas lemia tą įtampą? Ar galime atrasti būdų, kaip „sausą“ dalyką
paversti kūrybiniu džiaugsmu? Išteklių paieška savyje, savo klasės
bendrume, mokinio ir mokytojo bendravime – iššūkis ne iš lengvųjų. Ypač
kai sunku nugalėti savo ambicijas, baimes, išankstines nuostatas,
stereotipus. O matematika – impulsas kūrybiškai veiklai, vedančiai į
išsikeltą tikslą.
Projekto dalyviai – pirmoji gimnazijos
klasė. Daug individualybių, pozityvus nusiteikimas, viltys jaustis
mokykloje laimingiems, norisi patirti buvimo kartu, vienybės džiaugsmą.
Bet, kaip pripažįsta patys projekto dalyviai, ne taip lengva tai
padaryti. Kartais nežinai kaip. Klasė kelia sau aukštus reikalavimus,
atsiranda baimė suklysti, o su ja – ir įtampa. Logiškas rezultatas – esu
nelaimingas. Tad I g klasė leidžiasi į laimės mokykloje paieškas.
Projektinė veikla apima tokias Bendrojo ugdymo sritis:
- Gimtosios (Lietuvių) kalbos
- Matematikos
- Meninio ugdymo (dailės, muzikos, teatro, šokio)
- Bendrųjų kompetencijų ir gyvenimo įgūdžių ugdymo
Kaip tai vyko?
Nuspręsta išbandyti socialinių žaidimų
kelią – juk ne pati matematika yra didžiausias galvos skausmas, o
nejaukumas, kad galiu ko nors nesuprasti, atrodyti kvailesnis. Gal
trūksta draugų ar mokytojos padrąsinimo, supratimo. Suprasti – tai
pirmiausia pažinti. Pasirodo, daug ko nežinai net apie suolo draugą, o
ką jau kalbėti apie matematikos mokytoją. Socialiniai žaidimai kartu su
savo mokytoja – pagrindinis projekto principas. Antra, prisijaukinti
matematiką, gal net pajuokauti su ja. Pavyzdžiui, sukurti kolektyvinį
eilėraštį apie parabolę, įpusėjus matematikos pamokai, 1 minutę pašokti.
Dauguma metodų skirti pajusti
bendrumą, pasitikėjimą partneriu, atskleisti šalia esančio žmogaus (ir
net savo) dar nepastebėtą, neatpažintą talentą.
Savęs pažinimo kelią norisi suvokti,
įsisąmoninti. Tam skirtos pamokų pabaigos refleksijos ir pamokų
fragmentų filmavimas, kad projekto pabaigoje galėtume suprasti, kaip
ėjome ir kur nuėjome.
Ryškiausi įspūdžiai
Vienas ryškiausių įspūdžių – po
bendrumą ugdančių trenažų atlikti beveik neįmanomą užduotį: sporto
salėje apversti 2 čiužinius, ant kurių vos sutilpusi stovi visa klasė.
Ir pavyko! Tai buvo tos dienos emocinė kulminacija. Kai labai nori, kai
esi visa širdimi kartu su bendraklasiais ir mokytoja, įmanoma viskas.
Dar viena patirtis – suvokti save ir
kitus ypatingomis aplinkybėmis. Užrištomis akimis, nesikalbant, reikia
ištempti siūlą taip, kad išeitų kvadrato figūra. „Įdomu stebėti, kaip
elgiasi žmonės tokioje keistoje situacijoje, – dalijosi įspūdžiu viena
projekto dalyvė. – Vieni sutrinka, atsidūrę tamsoje, negalėdami kalbėti
ir tiesiog nieko nedaro, kažko laukia, o kiti imasi iniciatyvos,
veikia.“
Pažinti save ir kitus įdomu. Ar kas
nors keičiasi klasės gyvenime, matematikos pamokose? Nors truputį? Į šį
klausimą turbūt bando atsakyti ne vienas moksleivis. Tikriausiai to
paties klausia savęs ir mokytojai, ir mūsų kūrybiškoji Solveiga.
Atgal