Mūsų tyrinėjimo sritis – meninio integruoto projekto (filmo kūrimo) įtaka mokinių gebėjimui dirbti grupėse, bendradarbiauti.
Tikimės, kad įgyvendinus projektą, mokiniai gebės remtis gražiais tarpusavio ryšiais. Mokinių tikslai bus susiję su kiekvieno komandos nario mokymusi bei veiksmingų darbo santykių grupėje palaikymu ir asmeninės atsakomybės formavimu. Mokiniai įgis bendravimo įgūdžių (vadovauti, keistis informacija ir valdyti konfliktus), be kurių neįmanoma bendradarbiauti.
Tikslinė projekto grupė – 30 penktokų. Siekta kuo anksčiau pradėti ugdyti vieną svarbiausių kūrybiškumo požymių – bendradarbiavimą.
Projektinė veikla apima tokias Bendrojo ugdymo sritis:
Per pamokas naudojome įvairius grupinio darbo metodus: diskusija, pokalbis, bendra veikla (ritmavimas, muzikavimas, improvizavimas), kūrybinių užduočių atlikimas (skulptūros statymas, situacijų kūrimas ir vaidinimas, savarankiškas filmukų kūrimas, bendro piešinio kūrimas), kūrybinės dirbtuvės (reikalingų dekoracijų, rekvizito kūrimas), duotos situacijos sprendimo būdų suradimas.
Daug dėmesio skyrėme, kad į bendrą veiklą įsitrauktų visi grupės nariai. Užduotys buvo formuojamos taip, kad komandos nariai vieni kitus vertintų ir rūpintųsi vieni kitų mokymusi bei gebėjimu bendrauti. Mokiniai atsakingi už tai, kad gerai suvoktų medžiagą ir kad visi komandos nariai būtų skatinami siekti gerų rezultatų. Stebėjome ir vertinome tiek kiekvieno nario, tiek ir visos grupės pažangą. Grupės nariai vienodai dalijasi vadovavimu.
Per projektą moksleivių iniciatyva sukurta internetinė klasės svetainė, bendradarbiauta su informatikos mokytoju, svetainė nuolat tobulinama. Neišdildomą įspūdį palieka pokalbiai grupėse, kai mokiniai atvirai pasakoja apie savo baimes, svajones. Ypatinga patirtis ir stiprios mokinių emocijos išryškėjo po pavasario atostogų, per kurias savarankiškai grupėse mokiniai kūrė filmukus.