#
#

Niekuomet žmogus nėra toks gražus, koks yra kurdamas

Mūsų tyrinėjimo sritis – meninio integruoto projekto (filmo kūrimo) įtaka mokinių gebėjimui dirbti grupėse, bendradarbiauti.

Tikimės, kad įgyvendinus projektą, mokiniai gebės remtis gražiais tarpusavio ryšiais. Mokinių tikslai bus susiję su kiekvieno komandos nario mokymusi bei veiksmingų darbo santykių grupėje palaikymu ir asmeninės atsakomybės formavimu. Mokiniai įgis bendravimo įgūdžių (vadovauti, keistis informacija ir valdyti konfliktus), be kurių neįmanoma bendradarbiauti.

Tikslinė projekto grupė – 30 penktokų. Siekta kuo anksčiau pradėti ugdyti vieną svarbiausių kūrybiškumo požymių – bendradarbiavimą.

Projektinė veikla apima tokias Bendrojo ugdymo sritis:

  • Gimtosios kalbos (Lietuvių)
  • Matematikos
  • Dorovės ugdymo (tikybos, etikos)
Ką mes darėme

Projekto idėja – bendradarbiaujant ir dirbant 3 grupėse, sukurti 3 (muzikinio, fantastinio ir komedijos) žanrų trumpametražius filmus, prie kurių mokiniai patys atliktų visą kūrybinį darbą nuo išsikeltos idėjos iki filmų sukūrimo bei pristatymo.

Pagrindinė projekto veikla yra filmų kūrimas, t. y. scenarijaus, rekvizito kūrimas, aktorinio meistriškumo pamokos, šokio ir muzikinės dalies parengimas, montavimas, įgarsinimas bei prodiusavimas (finansinė dalis, viešinimas).

Per pamokas naudojome įvairius grupinio darbo metodus: diskusija, pokalbis, bendra veikla (ritmavimas, muzikavimas, improvizavimas), kūrybinių užduočių atlikimas (skulptūros statymas, situacijų kūrimas ir vaidinimas, savarankiškas filmukų kūrimas, bendro piešinio kūrimas), kūrybinės dirbtuvės (reikalingų dekoracijų, rekvizito kūrimas), duotos situacijos sprendimo būdų suradimas.

Daug dėmesio skyrėme, kad į bendrą veiklą įsitrauktų visi grupės nariai. Užduotys buvo formuojamos taip, kad komandos nariai vieni kitus vertintų ir rūpintųsi vieni kitų mokymusi bei gebėjimu bendrauti. Mokiniai atsakingi už tai, kad gerai suvoktų medžiagą ir kad visi komandos nariai būtų skatinami siekti gerų rezultatų. Stebėjome ir vertinome tiek kiekvieno nario, tiek ir visos grupės pažangą. Grupės nariai vienodai dalijasi vadovavimu.


Pasiekimai

Jau dabar galime drąsiai teigti, kad dalyvavimas projekte mokiniams padeda formuoti bendravimo įgūdžius, kritinį mąstymą, suteikia naujos patirties, kurios ne visada galima įgyti per pamokas.

Mokiniams didelį įspūdį paliko mūsų kūrybos agentės Sandros pristatytas, analizuotas ir demonstruotas animacinis filmukas apie tai, kaip kuriamas filmas. Po šio filmuko peržiūros mokiniai pasijuto gerokai atsakingesni.

Per projektą moksleivių iniciatyva sukurta internetinė klasės svetainė, bendradarbiauta su informatikos mokytoju, svetainė nuolat tobulinama. Neišdildomą įspūdį palieka pokalbiai grupėse, kai mokiniai atvirai pasakoja apie savo baimes, svajones. Ypatinga patirtis ir stiprios mokinių emocijos išryškėjo po pavasario atostogų, per kurias savarankiškai grupėse mokiniai kūrė filmukus.


Norime pacituoti lietuvių kalbos mokytojos žodžius: „Mokslo metų pradžioje mokiniai, nors ir noriai dirbo grupėmis, tačiau trūko gebėjimų: planuoti laiką, pasiskirstyti darbus, įsivertinti. Šiuo metu gebėjimų rodikliai yra akivaizdžiai pasikeitę į gera. Smagu juos stebėti, bendradarbiavimas jiems teikia džiaugsmo, kūrybiškumas tiesiog spinduliuoja.“

Atgal


DĖMESIO: Svetainė buvo naudojama projekto vykdymo metu, nuo 2015 m. nebeatnaujinama ir 2020 m. bus uždaryta. Aktualios informacijos ieškokite Ugdymo sode.