Mokyklos susitinka su savo kūrybos agentais ir pradeda dirbti drauge
43 atrinktų „Tyrinėjančių mokyklų“ mokytojai ir administracijos atstovai pirmą kartą asmeniškai susitiko su kūrybos agentais, kurie ateis dirbti į mokyklas. Drauge su mokytojais ir mokiniais, jie gilinsis į konkrečios mokyklos situaciją, kartu apibrėš mokyklos tyrinėjimo sritį, planuos ir ruošis individualių kūrybiško mokymosi projektų įgyvendinimui mokyklose.
Mokyklų atstovų ir kūrybos agentų susitikimai vyko mokyklų įvedimo į „Kūrybines partnerystes“ seminarų metu, sausio 5- 6 d. Klaipėdoje ir sausio 9- 10 d. Vilniuje. Seminarai buvo skirti supažindinti dalyvius su „Kūrybinių partnerysčių“ metodika ir metine „Tyrinėjančių mokyklų“ programa. Mokyklos galėjo palyginti ir įsivertinti savo tyrinėjimo sritį platesniame regiono ir visos Lietuvos kontekste, kartu įsivardyti lūkesčius bei numatyti programos poveikį savo mokykloje.
„Pirmasis susitikimas ne atsitiktinai rengiamas ne mokykloje – siekiame, kad neformalioje aplinkoje užsimegztų draugiški, atviri kūrybos agentų ir mokytojų ryšiai“ – sakė projekto vadovė Milda Laužikaitė.
„Kūrybinių partnerysčių“ tikslas – skatinti mokyklų ir kūrėjų bendradarbiavimą siekiant ugdyti kūrybingą ir kritiškai mąstantį šiuolaikinį žmogų. Šiame procese visi dalyviai turės daug bendrauti. Kūrybos agentai gilinsis į mokytojų ir mokinių iniciatyvas, kartu diskutuos teikdami pasiūlymus bei konstruktyviai kritikuos, kad prieitų prie vieningo sutarimo – kokie yra konkrečios mokyklos poreikiai ir kaip juos atliepti įgyvendinant kūrybiško mokymosi projektą.
„Tikiuosi susibendrauti su Kūrybos agentu, kad neliktų formalumų ir galėtume efektyviai išrutulioti projektą“ – dalinosi Salomėjos Neries IT mokytojas Donatas Kriukas. „Svarbu, kiek leisime vienas kitam fantazuoti“ – kalbėjo jis.
„Atėjęs naujas žmogus gali labiau sujudinti pačią mokyklos bendruomenę. Mums reikia kito požiūrio, daugiau laisvumo, kūrybiškumo. Kartu tai ir asmeninis išbandymas mums“ – dalinosi Gražina Rudienė, Pagirių gimnazijos mokytoja metodininkė.
„Dauguma kalbintų mokytojų pabrėžė, kad jie iš kūrėjų tikisi netradicinio mastymo, naujų sprendimų, metodų, bendradarbiavimo formų. Mokytojai nori sudaryti sąlygas vaikam atsiskleisti ir tam jiems reikia naujų įgūdžių. Kaip mokyti, kad vaikai nejustų, kad mokosi?“ – apibendrino projekto komunikacijos vadovė Dalia Balčiūnė.
Mokyklų įvedimo į "Kūrybinių partnerysčių" programą seminaru prasidėjo pirmasis - planavimo etapas, truksiantis iki vasario pabaigos. Jo metu vyks glaudus kūrybos agentų, kuruojančių mokytojų, moksleivių ir mokyklos administracijos bendradarbiavimas. Etapui baigiantis kūrybiniai agentai “Kūrybinių partnerysčių” komandai pristatys planavimo formas, kuriose pateiks bendrai įvardytą tyrinėjimo sritį, numatytas veiklos gaires ir pasiūlys kūrėjų- praktikų, kviečiamų dalyvauti projekte, kandidatūras.
Kovo viduryje į mokyklas pradės rinktis kūrybos praktikai tiesiogiai įgyvendinti kūrybiško mokymosi projekto.