Menų svarba švietimui: Humanistinės tradicijos Austrijos švietimo sistemoje
Austrijoje kalbėti apie menus švietime reiškia skirti menus, kultūrą ir kūrybingumą. Taip vadinamoji „Kulturnation Österreich” yra tradiciškai stipriais ryšiais siejama su profesine menų sistema („Kulturbetrieb”), paremta maža kasta išilavinusių žmonių („Bildungsbürger”).
Michaelio Wimmerio pranešime aptariama, kaip dėl skirtingų istorinių aplinkybių nuo 19 amžiaus keitėsi menų vaidmuo ugdyme ir kaip tai susiję su „kultūros“, „meno“, „kūrybiškumo“ sampratų pokyčiais. Atslūgus praėjusio amžiaus ideologinėms įtampoms, pažymėtoms menų pajungimu totalitarinei ideologijai, viešos diskusijos vedė „naujos mokymo ir mokymosi kultūros“, orientuotos į unikalius individo poreikius ir praktinių gebėjimų vystymą, link. Tačiau esminių pokyčių neleidžia pasiekti inertiškas švietimo sistemos aparatas, siekiami pokyčiai nuolat iššaukia aštrius politinius konfliktus.
Humanistinės tradicijos Austrijos švietimo sistemoje apžvalgą pristatyta 2012 birželio 7 - 8 dienomis vykusiame Forume kūrybingumui ugdyti.