Edukologijos profesorės iš Notingemo universiteto (Jungtinė Karalystė) Pat Thomson ir Christine Hall, Vilniaus Universitete 2013 rugpjūčio 30 d. pristatė kūrybiškumo įtakos mokymuisi tyrimą „Braižo pedagogika“ (angl. Signature Pedagogies). Pernai Jungtinėje Karalystėje atliktas tyrimas rėmėsi „Kūrybinių partnerysčių" programos patirtimi tenykštėse mokyklose.
Tyrimu buvo siekiama atskleisti, kokios naujos pedagoginės praktikos kyla iš mokytojų ir kūrėjų bendradarbiavimo, kaip tos praktikos padeda į ugdymo procesą įtraukti vaikus, ir kuo ši, kūrėjų ir mokytojų bendradarbiavimo metu susiformuojanti pedagogika, skiriasi nuo įprastos, tradicinės, pedagogikos.
Profesorės P. Thomson ir Ch. Hall pateikė teorinį ir metodinį atlikto tyrimo pagrindą, svarbiausius rezultatus ir jų ryšį su UNESCO švietimo dokumentais.
Vilniuje pristatytoje mokslinėje medžiagoje, be kita ko, įvardyta ir
apibrėžta 19 mokymosi procese veiksmingų dalykų, kurių nedaro mokytojai,
bet naudoja į mokyklas atėję kūrėjai.
Susirinkusieji domėjosi kūrybingumo įntegravimo į bendrąjį ugdymą galimybėmis, nauda ir būdais bei „Kūrybinių partnerysčių" projektu, šiuo metu Nacionaliniu mastu vykdomu Lietuvoje.
Prieš renginį profesorės P. Thomson ir Ch. Hall dalyvavo paskutinę rugpjūčio savaitę Trakuose vykusiuose pirmojoje „Kūrybinių partnerysčių" meistrystės programos kūrėjams darbo sesijoje.
Tyrimas „Braižo pedagogika" atliktas „Kūrybinių partnerysčių" programą parengusios ir JK įgyvendinusios organizacijos „Creative, Cilture and Education" užsakymu. Lietuvoje tyrimo pristatymas surengtas VU Filosofijos fakulteto iniciatyva.
Tyrimo medžiagą anglų kalba galite
atsisiųsti čia (PDF)