2012 metų lapkričio 23–25 dienomis Vilniuje, Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO, vykusioje parodoje „Mokykla 2012“ surengta diskusija apie kūrybišką mokymąsi, o „Kūrybinių partnerysčių“ mokytojai bei kūrėjai susirinkusiesiems pravedė dvi kūrybiškas pamokas.
„Dalyvavimas parodoje „Mokykla 2012“ suteikia puikią galimybę giliau pažvelgti į naujų galimybių, kūrybišką mokymąsi, stebėti, kaip keičiasi mokymosi tendencijos, o kartu ir pasisemti unikalios patirties bei idėjų kasdieniam mokytojo darbui mokykloje. Džiaugiamės, toks didžiulis renginys švietimo bendruomenei patvirtina augančią kūrybingumo svarbą modernėjančiame pasaulyje“, – kviesdama į diskusiją „Kaip kūrybingumą paversti kasdieniu mokyklos įpročiu?", sakė projekto „Kūrybinės partnerystės“ vadovė Lietuvoje Milda Laužikaitė.
Pirmąją parodos dieną – lapkričio 23 –ąją 14 val. Konferencijų salėje (5.2) vykusioje diskusijoje svarstyta, kokiais būdais mokymasis, ypač formaliojo ugdymo srityje, gali tapti kūrybiškas? Ko reikia, norint pradėti keisti savo įpročius ir elgesį? Kokios erdvės, koks mokytojo vaidmuo padeda „atrakinti“ vaikų kūrybingumą? Kaip kūrybiško mokymosi sąlygos dera su mokyklai keliamais reikalavimais? Šiomis temomis kalbėjosi mokytojai, kūrėjai, nacionalinių švietimo institucijų atstovai.
Diskusijoje dalyvavo Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis, Lietuvių literatūros ir tautosakos instituto direktoriaus pavaduotoja akademinei veiklai Gintautė Žemaitytė, Vilniaus rajono Pagirių gimnazijos direktorė Aušra Mažonienė, Klaipėdos miesto siuvimo ir paslaugų verslo mokyklos gimnazijos skyriaus vedėja, lietuvių kalbos mokytoja Violeta Povilionienė, „Kūrybinių partnerysčių“ kūrybos agentė, psichologė Aistė Jasaitytė- Čeburiak, „Kūrybinių partnerysčių“ kuriantis praktikas, kino režisierius Marat Sargsysian.
„Kūrybinių partnerysčių“ mokytojai dalijasi patirtimi su kolegomisPraėjusiais mokslo metais kūrybiško mokymosi projektus įgyvendinę mokytojai savo patirtimi dalijasi ne tik su šiemečiais „Kūrybinių partnerysčių“ projekto dalyviais, kolegomis regionuose bei kitose Lietuvos mokyklose, bet ir pristatė kūrybiškas pamokas parodoje „Mokykla 2012“.
Penktadienio vidurdienį, konferencijų salėje 5.5 prasidėjo pradinukų pamoka. Čia atradimais grįstą mokymąsi pradinėse klasėse pedagogams, mokyklų vadovams ir tėvams pristatė
Kauno Motiejaus Valančiaus pradinės mokyklos mokytoja Rolanda Girskienė.
Dalyvaujantieji turėjo progos įsitikinti, kaip estafetės padeda mokytis matematikos, kodėl verta atidaryti žodžių parduotuvę, kokių rezultatų duoda interviu metodas. Apsilankiusieji pamokoje sužinojo, kaip paskatinti pradinukus jaustis atsakingais už savo mokymąsi, kaip suteikti jiems daugiau pasitikėjimo savimi ir noro siekti daugiau nei galėjo įsivaizduoti.
Mokytoja R. Girskienė dalinosi ir kitais atradimais iš antrus metus „Kūrybinių partnerysčių“ projekte dalyvaujančios Kauno Motiejaus Valančiaus pradinės mokyklos patirties. Jai talkino kūrėjai Urtė Karaliūtė ir Domas Burkauskas, praėjusiais metais drauge su moksleiviais įgyvendinę ambicingą kalbinės raiškos ir teksto suvokimo mokantį vaikų televizijos projektą „ Vaikų Marsas“ .
Antrąją parodos dieną – lapkričio 24 –ąją, 11 valandą
Vilniaus rajono Pagirių gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja Jolanta Barysaitė 4 –tosios ekspozicijų salės interaktyvioje spalvų klasėje vedė pamoką, kurios uždavinys – leisti mokytis patiems.
J. Barysaitės vedamoje pamokoje ieškota atsakymų į tokius klausimus, ar darbas pamokoje su „nevaldomais“ paaugliais gali būti malonus? Kaip sudominti ir motyvuoti paauglius, kaip produktyviai dirbti grupėse, kad kiekvienas dalyvis aktyviai įsitrauktų? Taip pat svarstyta, kodėl svarbu klausti mokinių nuomonės ir laikytis susitarimų bei siekti tikslo visomis priemonėmis.
Visą savaitgalį parodos „Mokykla 2012“ dalyviai bei svečiai galėjo išsamiau susipažinti su antrus metus Lietuvos mokyklose diegiama kūrybiško mokymosi programa, pamatyti nuotraukų ir filmų iš mokyklų bei pabendrauti su „Kūrybinių partnerysčių“ mokytojais, kūrėjais ir projekto komanda.
Daugiau informacijos
www.parodamokykla.lt