„Kūrybinės partnerystės" Nacionaliniame švietimo lyderystės forume 2013 „Švietimo lyderiai atnaujina Lietuvą“
Aktualius švietimo iššūkius gvildenančios ir novatorišką požiūrį į kūrybišką mokymąsi Lietuvos mokyklose diegiančios „Kūrybinės partnerystės" prisistatė švietimo lyderių forume.
Ugdymo plėtotės centro įgyvendinama programa „Kūrybinės partnerystės", kaip vienas partnerių, dalyvavo projekto
„Lyderių laikas 2" nacionaliniame švietimo lyderystės forume 2013 „Švietimo lyderiai atnaujina Lietuvą“, kuris vyko vasario 28 - kovo 1 dienomis Konferencijų centre „Karolina“ (Sausio 13-osios g. 2, Vilnius)
„Kūrybinių partnerysčių“ projekto komanda, pasitelkusi mokytojus bei kūrėjus, vedė tris kūrybinius užsiėmimus: „Mokyklos aplinka, kaip mokymosi šaltinis“ (ved. projekto vadovė Milda Laužikaitė), „Kaip kurti visus įtraukiantį mokymosi procesą“ (ved. Agnė Norkutė) ir „Kaip atskleisti ir „įdarbinti“ mokytojų kūrybingumą“ (ved. Dalia Balčiūnė).
Forumo tikslas – suburti diskusijai švietimo bendruomenę dėl
aktualiausių Lietuvos švietimo klausimų. Jį organizavo projekto
„Lyderių laikas 2“ iniciatoriai bei vykdytojai, kiti partneriai:
Švietimo ir mokslo ministerija, Valstybės pažangos taryba, Mokyklų
tobulinimo centras, ISM vadybos ir ekonomikos universitetas, Švietimo
aprūpinimo centras, Lietuvos iniciatyvių mokyklų klubas, bendrovė
„Primum Esse“, nacionalinis projektas „Kūrybinės partnerystės“ bei kiti.
Nacionalinis švietimo lyderystės forumas – tai naujai besikurianti
tradicija, kasmet subursianti aktyvius švietimo bendruomenės ir
visuomenės narius, skatinsianti kalbėtis, dalintis patirtimi bei
idėjomis. Švietimo lyderystės forumo idėją subrandino projektas „Lyderių
laikas 2“ inspiruotas visuomenėje vykstančių diskusijų apie šalies
ateitį Lietuvos pažangos strategijos „Lietuva 2030“ kūrimo ir
įgyvendinimo procese. Juk nuo mūsų – švietimo lyderių – priklauso, ar
Lietuva taps sumania, solidaria ir veiklia šalimi.
Forumo programą ir struktūrą padiktavo patys švietimo lyderiai, kėlę
klausimus bei siūlę idėjas, kurios buvo apibendrintos į šešias temines
sritis:
- Lyderystės samprata: koks yra lyderio identitetas, kokios yra lyderystės apraiškos organizacijoje?
- Lyderių mokymasis: kaip stiprinti mokytojo lyderystę ir kurti lyderystei palankias sąlygas mokykloje?
- Mokinių mokymasis: kaip uždegti mokymuisi kiekvieną mokinį?
- Mokyklos savarankiškumas: kokie žingsniai veda į savarankiškesnę mokyklą?
- Pagalba mokyklai: kaip paskatinti mokyklų tobulėjimą?
- Nacionaliniai švietimo tikslai: ar žinome, kur einame?