Jolanta Uktverytė
Mano kūrybinė/profesinė sritis - aplinkosaugos edukacija. Aštuonerius metus veikiu neformalioje aplinkosaugos edukacijoje, kur savo žinias pritaikau šviečiamajame darbe su jaunimu įvairiose temose - klimato kaita, bioįvairovė, kasdienė ekologija, atliekos, vanduo, energija, ekologinis pėdsakas, maistas, tvari plėtra, darnus gyvenimo būdas, politinis dalyvavimas, t.t. Savo darbe naudoju vizualinę medžiagą (fotografijas, piešinius, koliažus, gamtos objektus, perdirbtą popierių, buities daiktus ar maistą) informacijai perteikti, kartu įtraukdama auditoriją dalyvauti ir kurti. Pavyzdžiui, esu dirbusi aplinkosaugos švietimo ir ugdymo projektuose kaip lektorė ir seminarų vedėja su moksleiviais Lietuvos ir Ispanijos mokyklose, ekologiniame centre “As Corcerizas” (Ispanija) rengiau edukacinius užsiėmimus moksleiviams, vedžiau paskaitas tarptautiniuose aplinkosaugos švietimo projektuose, esu parengusi šviečiamųjų leidinių aplinkosaugos temomis, surinkusi ir parengusi ugdomųjų metodikų darbe su jaunimu. Taip pat ekologiniame klube „Žvejonė” ir tarptautinėje aplinkosaugos organizacijoje “Young Friends of the Earth Europe” dirbau su jaunimu organizuojant akcijas ir užsiėmimus vasaros stovyklose.
Pastaraisiais metais ėmiau domėtis aplinkosaugos žinių perteikimu per kūrybą, ypač piešimu, fotografija ir žemės menu. Daugiau nei dešimt metų savo malonumui piešiu gyvai žmones ir gamtą, fotografuoju ir pradėjau kurti žemės meną. Pavyzdžiui, kelerius metus dalyvauju Klaipėdos menininkų sambūryje „Gyvas Piešimas”, domiuosi piešimu ant perdirbtų ar panaudotų objektų ir kaip pasigaminti natūralius dažus, mano nuotraukos publikuotos Jungtinių Tautų Aplinkos apsaugos programos šviečiamajame leidinyje jaunimui “YouthXchange”. Tai man padėjo pažvelgti į aplinkosaugą iš kūrybos pusės ir šiuos kūrybinius metodus norėčiau pritaikyti aplinkosaugos edukacijoje su moksleiviais.
Visose mokslo srityse galėčiau pritaikyti savo srities profesines žinias, patirtis ir idėjas per kūrybą ir taikydama kūrybinius metodus. Manau, jog informacijos, kaip gyventi darniai su aplinka yra labai daug, ypač akcentuojama žmogaus kaip vartotojo elgsena, tačiau dažnai ši informacija lieka tik sausais žodžiais. Šioje informacijos lavinoje trūksta asmeninės atradimo ir pažinimo esmės: kodėl turėtume gyventi darniai su gamta ir aplinka, kodėl ji mums svarbi? Norėčiau, jog kurdami moksleiviai suvoktų gamtos ir žmogaus ryšį, atrastų savąją esmę, grožį, jausmą, atsakymą sau, kas yra darnus gyvenimas su gamta.
Kitos mano domėjimosi sritys - piešimas, žemės menas, fotografija, psichologija, filosofija, etnokultūra, keliavimas gamtoje, užsienio kalbos, plaukimas, gamtinė daržininkystė ir sodininkystė.