#
#
Mes socialiniuose tinkluose
#
#

Konferencijoje Alytuje – diskusijos apie įtraukiantį mokymąsi

Balandžio 29 dieną Alytuje vyko konferencija „Įtraukiantis, kūrybiškas mokymas(is) – iššūkiai ir galimybės. Arba kaip mokyti(s) tradicinių dalykų netradiciniu ritmu...“. Joje buvo nagrinėjami būdai ir metodai, kurie mokyklose padėtų sukurti visus įtraukiančią ir kūrybišką mokymosi aplinką. Remiantis „Kūrybinių partnerysčių“ patirtimi, buvo aptarti elgesio būdai, kurie lemia įsitraukimą ir sužadina smalsumą, padeda refleksijai ir emocijai „apsigyventi“ klasėje. 

Konferenciją pradėjusi Milda Laužikaitė, „Kūrybinių partnerysčių“ vadovė, teigė, kad projekte dalyvaujančiose mokyklose per trejus metus pastebėta apčiuopiamų rezultatų. Santykiai tarp mokinių ir mokytojų tapo šiltesni, atmosfera jaukesnė, mokymosi motyvacija stipresnė. Kūrybiškai buvo išnaudotos ne tik mokyklų erdvės, bet ir pamokų laikas bei ritmas, leidęs į mokymąsi įsitraukti visus – ir mokinius, ir mokytojus. 

Aistė Jasaitytė-Čeburiak, projekto kūrėjų grupės narė, pažymėjo, kad įtraukiančio mokymosi nereikėtų suprasti kaip standartizuotų mokymosi praktikų ir metodų. 

„Įtraukiantis mokymasis veikiau yra nenutrūkstantis mėginimas suprasti, kokiomis sąlygomis vaikai geriausiai mokosi ir jaučiasi mokykloje. Toks elgesio modelis ir yra „Kūrybinių partnerysčių“ ašis“, – sakė projekto narė.

Didelis dėmesys konferencijoje buvo skirtas ir vienam iš 5 kūrybiško mąstymo įpročių – vaizduotei. Dalyviai ne tik kalbėjo apie jos svarbą ugdant kūrybišką asmenybę, bet ir įsitraukė į „vaizduotės žaidimą“. 

Jiems buvo pasiūlyta pažaisti idėjomis ir sukurti 3 laboratorijas, kuriose, naudojat skirtingas vizualizacijos formas, būtų reklamuojama šiandien pouliarumą praradusi mokytojo profesija.

Konferencijos metu dalyviai taip pat dalinosi patirtimi, pasakojo apie sėkmingą kūrybiško ugdymo įgyvendinimą mokyklose. Tam buvo pasitelktas istorijų pasakojimo (storytelling) formatas. Kiekvienas turėjo atskleisti unikalią savo mokyklos patirtį.

„Norėjome pažvelgti, kurioms mokykloms pavyko sėkmingai įgyvendinti užsibrėžtus tikslus. Norėjome sužinoti ir patirtį tų, kurios galbūt ne taip lengvai, tačiau juda tikslo – kūrybiško mokymosi – link. Jos yra puikūs pavyzdžiai kitoms mokykloms, iš jų galima pasisemti įkvėpimo“ – sako Eglė Mačionienė, Lazdijų švietimo centro direktorė, „Kūrybinių partnerysčių“ projekto regiono kuratorė.

Savo mokyklų sėkmės istorijomis dalinosi Lazdijų r. Kapčiamiesčio E. Pliaterytės pagrindinės mokyklos mokytoja Dijana Juškaitienė, Alytaus Šaltinių pagrindinės mokyklos mokytoja Vilma Arbačiauskienė, Alytaus „Sakalėlio“ pradinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aušra Plytninkaitė ir Alytaus Likiškėlių pagrindinės mokyklos mokytoja Jūratė Puidokienė. Kūrybiškumo ugdymo patirtį pristatė Prienų r. Skriaudžių pagrindinės mokyklos direktorės pavaduotoja ugdymui Aidutė Jurešienė. 

Konferencijoje dalyvavo savivaldybių švietimo padalinių specialistai, mokyklų vadovai, metodinių būrelių pirmininkai, mokytojai iš Alytaus, Varėnos, Marijampolės, Šakių, Prienų, Lazdijų, Vilkaviškio ir Kazlų Rūdos.

Konferenciją organizavo Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centras ir Lazdijų švietimo centras.

 
 
 
      
 
 
 
DĖMESIO: Svetainė buvo naudojama projekto vykdymo metu, nuo 2015 m. nebeatnaujinama ir 2020 m. bus uždaryta. Aktualios informacijos ieškokite Ugdymo sode.