#
#
Mes socialiniuose tinkluose
#
#

Kauno regiono mokyklos projektus pristatė konferencijoje „ant ratų“

„Malonu matyti tiek plačių šypsenų, klausytis patirčių, emocijų ir įspūdžių, kurių neapkartino net kaitri saulė“, – teigė Giedrė Tamoliūnė, projekto „Kūrybinės partnerystės“ kuratorė Kauno regione. Šie žodžiai skambėjo keliaujant maršrutu Kaunas-Jonava-Paparčiai-Kaunas, išskirtinės konferencijos „ant ratų“ metu.

Dar vasario mėnesį projekte dalyvaujančios mokytojos prisipažino, kad įprastos konferencijos yra gerokai pabodusios. Astai Lapėnienei, VDU socialinių mokslų daktarei ir „Kūrybinių partnerysčių“ akademinei ekspertei, kilo mintis organizuoti unikalią – mobilią – konferenciją, kurios metu mokyklų atstovai savo patirtimi iš projekto dalintųsi važiuodami autobusu ir lankydami Kauno regiono mokyklas.

Mobili konferencija įvyko š. m. gegužės 22 d. Įžanginį žodį tarusi VDU Švietimo studijų centro vadovė doc. dr. Giedra Linkaitytė priminė dalyviams apie pirmąsias kūrybiškumo užuomazgas Vytauto Didžiojo universitete ir džiaugėsi šių veiklų tęstinumu tiek projekto rėmuose, tiek ir už jo ribų.

Konferencijoje dalyvavusi Milda Laužikaitė, „Kūrybinių partnerysčių“ projekto vadovė, pastebėjo, kad mobili konferencija apėmė keturias labai svarbias „Kūrybinių partnerysčių“ projekto linijas – mokinių ir mokytojų mokymąsi, pokyčių fiksavimą ir įsivertinimą bei pojūčių svarbą kūrybiškam ugdymui/si. Konferencijos metu buvo aplankytos trys projekte dalyvaujančios mokyklos-konferencijos stotelės. 

Pirmojoje stotelėje, Kauno Martyno Mažvydo pagrindinėje mokykloje, mokiniai kartu su mokytoja Aukse Petruševičiene visus pasveikino ypatingu būdu – tiesiogiai per mokyklos radijo „MMM žinios“ eterį. Tai maloniai nustebino konferencijos dalyvius. Mokiniai džiaugėsi savo sukurta simbolių freska ir peticija dėl Eigulių piliakalnio išsaugojimo ir tvarkymo, dalinosi plastilino gamybos paslaptimis.

Antrasis sustojimas vyko Jonavos miesto savivaldybėje, kur Jonavos pradinės mokyklos ketvirtokai, jų auklėtoja Leonarda Šimonienė ir kuriantis praktikas Simonas Saarmann kvietė užsukti į paslapčių olą. Joje slėpėsi urvinis žmogus, kuris dainos žodžiais papasakojo savo mokymosi apie žemės gelmes patirtis.

Jonavos Lietavos pagrindinės mokyklos mokiniai bei mokytoja Vita Montvilienė pademonstravo „Kūrybinių partnerysčių“ metu sukurtą filmą apie jaunus, savo veidus kaukėmis dengiančius žmones įvairiose mokyklinio gyvenimo situacijose.

Kelionės metu apie mokytojų mokymosi galimybes ir bendradarbiavimą sprendžiant mokyklai kylančius iššūkius kalbėjo Jonavos Raimundo Samulevičiaus progimnazijos mokytoja Neringa Pilipavičienė bei Kauno raj. Mastaičių pagrindinės mokyklos mokytoja Odeta Gelžinienė.

Kaišiadorių suaugusiųjų ir jaunimo mokyklos mokytoja Loreta Pikšrytė-Jankauskienė ir Kaišiadorių raj. Žaslių pagrindinės mokyklos mokytoja Ligita Mockienė pristatė instrumentus ir metodus, skirtus pokyčių fiksavimui ir įsivertinimui. Tam, kad mokyklose kuriami projektai turėtų aiškią ir apibrėžtą paskirtį, buvo pasinaudota profesinės veiklos tyrimo principais ir ieškoma galimybių unikaliai fiksuoti pokyčius. Bendradarbiaudami su agentais ir praktikais, mokytojai atrado unikalių būdų, kaip tai padaryti.

„Manau, tai didelė projekto pridėtinė vertė. Šis tyrimas tapo neatsiejama mokymosi veiklos dalimi bei leido apčiuopti labai konkrečius, kiekvienam projektui unikalius veiklos rezultatus bei fiskuoti jo eigą“, – teigė Asta Lapėnienė.

Paskutinėje konferencijos stotelėje, Kaišiadorių rajono Paparčių pagrindinės mokykloje, mokytoja Norūna Grybienė, kūrybos agentė Radvilė Šumilė, kuriantis praktikas Darius Petkevičius ir mokyklos šeštokai konferencijos dalyvius pakvietė ne tik pažiūrėti spektaklį, kuriame mokiniai vaizdavo savo patirtis bendradarbiaujant su kūrėjais, bet ir patiems atlikti užduotis.

Po ilgų diskusijų, dalinimosi kūrybiško ugdymo(si) ir bendradarbiavimo idėjomis, visi konferencijos dalyviai palinkėjo vieni kitiems neišsenkančios energijos, šypsenų, drąsos ir noro toliau veikti bei kurti. 

Toma Lileikienė, Kauno miesto švietimo ir ugdymo skyriaus vyriausioji specialistė įvertino išskirtinį konferencijos formatą, džiaugėsi galimybe sužinoti apie mokyklose vykstančias veiklas, patirti jas iš arti, bendrauti su mokytojais ir mokiniais.

„Mums, konferencijos organizatoriams, buvo svarbu parodyti, kad mokymosi erdvės nėra tik mokyklos erdvės, kad mobilios mokymosi aplinkos kūrimas yra vienas iš esminių elementų pokyčiams mokykloje“, – teigė Asta Lapėnienė, „Kūrybinių partnerysčių“ akademinė ekspertė.

 
 
 
      
 
 
DĖMESIO: Svetainė buvo naudojama projekto vykdymo metu, nuo 2015 m. nebeatnaujinama ir 2020 m. bus uždaryta. Aktualios informacijos ieškokite Ugdymo sode.