Kaip auga žodis
Kokia klausymo reikšmė ir kaip ugdyti
sąmoningą klausymą? Kaip gautą patirtį išreikšti kalbos mene,
bendraujant, kuriant, gyvenant? Kaip perkelti naujai atrastas sąvokas,
žodžius, posakius, išraiškos formas, į aktyvų žodyną, kasdieninę kalbą?
Kokios meninės išraiškos priemonės labiausiai motyvuoja vaikus domėtis
kalba, skatina aktyviai įsitraukti į kūrybinę veiklą, sąmoningai
tobulinti savo kalbą? Kokios bendravimo formos, situacijos, vietos
skatina mokinių iniciatyvumą ir sėkmingą socializaciją?
Ryškiausia, įspūdingiausia ir smarkiai mus visus pakeitusi
patirtis - garsų surašymo ekspedicija. Maršrutas: Kauno geležinkelio
stotis – požeminė pėsčiųjų perėja – turgus – Vienybės aikštė – Vytauto
Didžiojo Universitetas – Kauno valstybinis dramos teatras - Kauno Šv.
arkangelo Mykolo (Įgulos) bažnyčia; priemonės - bloknotas ir tušinukas;
tikslas – garsų klausymas, gaudymas ir surašymas.
Įspūdžiai:
Galima užrašyti kvapą? Paklausyk –
sliekas šliaužia... Tas triukšmas yra garsai... Pastebėjot – garsas
keičiasi... Ugnies garsas – Hhh hhh... Įįį – tylus rašymas ant lentos...
Cicikcu - akmens garsas... Žvakė dega – čšiiii... Tyla irgi turi
garsą, tik jį sunku užrašyti... Sunku pasakyti, kas atsirado pirmas:
garsas ar žodis... Mokytoja, o mes dar mokysimės? Šiandien - geriausia
mano diena, aš noriu mokytis...
...ištirpau vyksme... aš vis dar
stotyje, požeminėje perėjoje, turguje, Karo muziejaus sodelyje, turkų
kalbos paskaitoje, teatre, bažnyčioje... manyje vis dar skamba
geležinkelio bėgių dundėjimas, duslus požeminės perėjos ūžimas, butelių
dzingėjimas turguje, turkų kalbos žodžiai, aktorių balsai, bažnyčios
tyla... tapau begalinė, viską apimanti... girdžiu visus garsus kartu ir
kiekvieną atskirai... daugybę garsų... jaučiu save visur ir visus
savyje... kiaurai medžius ir debesis... aš nieko nebeplanuoju,
nekontroliuoju, nemąstau, tiesiog pasitikiu vyksmu ir pasiduodu
tėkmei... aš ir esu tėkmė... tekėjimas... tikėjimas... tik ėjimas...
...toks jausmas, kad kelionės metu
nežinia kaip tapome vienata... vienu garsą įrašinėjančiu imtuvu...
gyvenimą fiksuojančiu fotoaparatu... būties kvapo surinkėju..
Daugiau apie Kauno Vėtrungės pradinės mokyklos projektą skaitykite
„Guy Claxton. Turime parengti vaikus ateičiai, nežinomybei" bernardinai.lt
Atgal