#
#
Mes socialiniuose tinkluose
#
#

Guy Claxton: Ar mes galime ugdyti vaikų kūrybingumą? (Ir kodėl turėtume?)

Kūrybingumas yra esminis elementas to, kaip jauni žmonės sutinka 21 amžiaus jiems mestus iššūkius. Todėl tai nėra papildomas  išsilavinimo priedas, o jo širdis. Mes turime taip ugdyti jaunus žmones, kad paruoštume juos sutikti mokslą su atvirumu naujoms idėjoms, humoro jausmu, ir galimybių pajauta.

Šiuo požiūriu mes turime jauniems žmonėms kūrybingumą pateikti teisingai. Tai nėra atskira menų provincija, tai svarbu visose gyvenimo srityse. Kūrybingumas yra tiek pat svarbus jaunai motinai, kirpėjui ar policininkui, kiek ir artistui ar šokėjui.  Kūrybingumas susideda iš atsparumo ir bendradarbiavimo taip pat kaip ir įkvėpimo ir vaizduotės. Taigi visada yra svarbu pajausti etiškai, kur yra verta būti kūrybingam. Daugybė kūrybingumo produktu per visą istoriją buvo destruktyvūs ar išnaudojantys. Todėl pagrindinės šešios kūrybingumo savybės yra tokios: smalsumas, ryžtas, vaizduotė, gera darbo etika, sąsaja su ištekliais ir žmonėmis  ir įžvalgumas.

Ugdyti šias savybes yra mokytojų darbas – ir  ne tik retomis, tam skirtomis, užduotimis, kurios palieka likusią mokymo programą, pedagogiją nepakitusią...

Daugiau apie kūrybiškumo ugdymo prasmę, 2012 birželio 7 - 8 dienomis vykusiame Forume kūrybingumui ugdyti pasakojo dr. Guy Claxton – Vinčesterio universiteto mokymosi mokslų profesorius ir vienas iš „Real-World Learning“ centro direktorių.

 

Atsisiųsti skaidres (PDF)


DĖMESIO: Svetainė buvo naudojama projekto vykdymo metu, nuo 2015 m. nebeatnaujinama ir 2020 m. bus uždaryta. Aktualios informacijos ieškokite Ugdymo sode.