Erdvė ir santykiai: kuriu ir mokausi grupėje
Tyrinėjimo sritis – tai mokinių tarp
mokinių, mokytojų tarp mokytojų bei mokinių ir mokytojų tarpusavio
santykiai. Tikslas – stiprinti mokyklos bendruomenės pozityvumą,
palaikymą ir bendradarbiavimą.
Ši sritis po tiriamųjų žaidimų,
individualių pokalbių išsirinkta iš mokyklos bendruomenės narių įvardytų
probleminių ir keistinų sričių, tarp kurių buvo sveikata, saugumas,
aplinka ir priemonės, elgesio ribos, valdymas, požiūriai, žmonės,
bendruomenės veikla. Taip pat, renkantis kūrybinės veiklos formą
pasirinktai sričiai tyrinėti ir keisti, mokyklos mokytojai ir mokiniai
grupėse ir individualiai sutartinai pritarė mokyklos aplinkos gražinimo
ir lauko klasės sukūrimo veiklai.
Projekte dalyvavo 5–10 klasių moksleiviai
Ką mes veikėme?
Mūsų kūrybos agentė Daiva Ivanauskaitė
savo išradingumu, nuoširdumu, įžvalgumu pakerėjo ir mokinius, ir
mokytojus. Projekto pradžioje buvo vykdomos įvairios veiklos, siekiant
išsiaiškinti, kokių pokyčių mokiniai norėtų savo mokykloje. Viena
įdomesnių užduočių – nupiešti mokyklą kaip žmogų (lytis, amžius,
apranga, pomėgiai...).
Agentės dėka vyko įvairios pamokos,
vestos kartu su jaunais architektais. Džiaugiamės pabuvoję architekto
Rolando Paleko studijoje Vilniuje, kur maketavome savo mokyklą,
sužinojome, kaip gimsta pastatas nuo idėjos iki statybų. Mūsų mokyklos
bendruomenę pradžiugino ir architekto R. Paleko apsilankymas mokykloje.
Tuomet kartu su mokyklos bendruomene buvo renkama vieta bendravimo
erdvei įrengti.
Neginčijamai nuspręsta – šalia
mokyklos esančiame pušynėlyje. Kiekvieną trečiadienį (o kartais ir
ketvirtadienis), kai atvyksta agentė, mūsų mokykloje – šventė. Kaskart
laukėme atvykstančių naujų žmonių, netikėtų veiklų, naujo atradimo
džiaugsmo, kai nė vienas nelieka nepastebėtas, kiekvienam suteikiama
galimybė kalbėti, kurti, veikti.
Veiklose buvo naudojami įvairūs
metodai: žaidimai, lavinantys vaizduotę, orientaciją; pokalbis; darbas
grupėje (bendravimas ir bendradarbiavimas); individualus darbas;
lavinantys saviraišką piešiniai; interviu; ekskursija (po kaimą, į
architekto studiją); maketavimas; pateikčių rengimas; filmavimas;
fotografavimas ir kita.
Ryškiausi įspūdžiai:
JAUSMŲ VANDENYNO su 7 salomis
(Džiaugsmo, Laimės, Liūdesio, Baimės, Pasitikėjimo, Saugumo, Draugystės)
piešimas. Pagamintas laivelis turėjo nuplaukti į norimą salą...
Kūrybinės dirbtuvėlės: maketų „Vieta, kur gera mokytis“ kūrimas iš buitinių atliekų.
Ekskursija su kūrybos agente po kaimą bei išvyka į architekto Rolando Paleko studiją Vilniuje.
Per pamokas mokiniai mokėsi bendrauti,
bendradarbiauti; įgavo daugiau drąsos, labiau pasitiki savimi, tapo
draugiškesni, komunikabilesni; pratinami vertinti ir įsivertinti.
Ypatingai jaučiamas iniciatyvumas, atliekant projekto namų darbus:
interviu ėmimas iš bendruomenės narių, grupių užduočių pristatymas
mokyklos bendruomenei ir svečiams. Mokiniai buvo mokomi filmuoti,
fotografuoti.
Atgal