Devintos klasės gyvenimas: atrask save
Projekto tikslinė grupė –
devintokai. Klasė naujai suformuota iš buvusių 8-tų klasių. Klasėje
pastebima tradicinio dalykų mokymosi motyvacijos stoka. Dalis mokinių
yra specialiųjų poreikių.
Projekte dalyvavę mokiniai patys norėjo pokyčių klasėje : draugiškos atmosferos, komandinio darbo, geresnių mokslo rezultatų.
Pirmiausia buvo atliktas klasės
mikroklimato tyrimas, kuriuo siekta išsiaiškinti, ko mokiniai tikisi iš
projekto, kokių nori veiklų.
Buvo naudojama daug netradicinių
metodų: minčių lietus, situacijų analizė, darbas grupėse, žaidimai,
improvizaciniai žaidimai... Visi šie metodai buvo taikyti tam, kad
mokiniai labiau tarpusavyje bendrautų ir bendradarbiautų, labiau
pasitikėtų vienas kitu ir savimi, išsivaduotų iš savo baimių,
kompleksų...
Taip pat buvo suorganizuota išvyka į
Vilniaus teatro laboratoriją „Atviras ratas“, kur mokiniai stebėjo
spektaklį „Atviras ratas“. Pasak mokinių, stebint šį spektaklį,
kiekvienas galėjo atrasti ir atpažinti save.
Šis spektaklis mokiniams buvo viena
įsimintiniausių projekto veiklų. Vaikai pakeitė požiūrį į teatrą
apskritai, juos palietė spektaklio tematika, kiekvienam artimas turinys.
9 klasės mokinys Karolis po spektaklio teigė: „Važiuočiau dar kartą į
tą patį spektaklį.“ Anot Luko, jis važiavo, kad reikia, bet labai patiko
ir pranoko lūkesčius... Taip pat Vilniuje vaikai aplankė žymias
senamiesčio vietas.
Vaikams patiko įvairūs pasitikėjimo
žaidimai, ypač kai reikėjo kristi nuo stalo, o klasės draugai turėjo
krintantįjį sugauti. Kitas labai patikęs žaidimas – rato centre
stovintis vaikas „spyruokliavo“ į įvairias rato puses, o esantys rate
turėjo spėti sureaguoti ir jį sugauti.
Atgal