Lietuvos regionuose prasidėjo mokymai „Kūrybinių partnerysčių” mokytojams pirmųjų metų patirčiai aptarti
Rugsėjo 13 dieną Lietuvos edukologijos universitete prasidėjo praėjusiais mokslo metais „Tyrinėjančių mokyklų” programoje dalyvavusių mokytojų mokymai – patirties refleksija. Šie mokymai rugsėjį vyks devyniuose Lietuvos regionuose.
„Jau pirmi susitikimai parodė, kad „Kūrybinių partnerysčių” projekte dalyvaujantys mokytojai tapo aktyvūs kūrybiško mokymosi šaukliai savo mokyklose. Jie atvirai dalinasi savo unikaliomis patirtimis, aktyviai analizuoja praėjusiais mokslo metais sukauptą patirtį, kartu tariasi, kaip įtraukti daugiau mokytojų, kaip ir toliau skatinti kūrybišką mokymąsi savo pamokose.
Tai rodo, kad dalyvavimas kūrybiško mokymosi projektuose suteikia ervės mokytojams išsilaisvinti iš nusistovėjusių ugdymo formų, suteikia didesnio pasitikėjimo savo, kaip kūrybingų asmenybių jėgomis, skatina lygiavertį bendravimą tarp mokinių ir mokytojų”, – sakė „Kūrybinių partnerysčių” Mokyklų grupės vadovė Audronė Margenytė.
Mokymų programa sudaryta iš pratimų skirtų refleksijai – pasidalinti ir aptarti įgytą patirtį. Užsiėmimai skatina maksimalų dalyvių įsitraukimą, todėl pasirenkamas grupinio darbo formatas bei bendras pasidalinimas rate. Į pirmuosius mokymus, prasidėjusius Vilniuje, susirinkę mokytojai taip pat svarstė, ką ir kaip iš sukauptų žinių galėtų toliau taikyti praktikoje, planuodami ir vesdami pamokas, kaip galėtų dalintis patirtimi su kolegomis.
„Kūrybinių partnerysčių” patirtis – tikrai naudinga mokantis bet kurio dalyko, galima ją pritaikyti. Tik išlieka klausimas – kaip pritraukti daugiau mokytojų”, - pastebėjo Vilniaus rajono Pagirių gimnazijos direktoriaus pavaduotoja Gražina Rugienė. Mokymų dalyviai vieni kitiems pritarė, kad projekto metu griuvo mokinių, jų tėvų, kolegų stereotipai, kokia turi būti pamoka ir kaip ji turi vykti.
Svarbiausi mokymų dalyvių įvardyti lūkesčiai – pasidalinti savo patirtimi ir pasisemti naujų idėjų iš kolegų bei išmokti konkrečių kūrybiško mokymosi metodų. „Kūrybinių partnerysčių” programoje dalyvaujantieji mokytojai pabrėžė, kad bendroje projektinėje veikloje su moksleiviais, kūrybos agentais bei kuriančiasiais praktikais, jie išmoko geriau organizuoti darbą komandoje, išklausyti vieni kitų, nebijoti nesėkmės, neformalių, bendravimo formų su mokiniais ir savo kolegomis (pvz., bendravimo ir diskutavimo susėdus ratu), pasisėmė unikalios patirties bei žinių, kaip mokymąsi padaryti įdomiu ir įtraukiančiu.
Mokymų mokytojams tvarkaraštis:
Rugsėjo 13 d. Lietuvos edukologijos universitete
Vilniuje
Rugsėjo 17 d. Vytauto Didžiojo universitete Kaune
Lazdijų švietimo centre
Rugsėjo 18 d. Kėdainių suaugusiųjų mokymo centre
Marijampolės švietimo centre
Rugsėjo 20 d. Kelmės rajono savivaldybės
suaugusiųjų mokymo centre
Rugsėjo 21 d. Klaipėdos valstybinėje kolegijoje
Rugsėjo 24 d. Utenos švietimo centre
Rugsėjo 25 d. Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo
švietimo centre