Įspūdžiai iš forumo kūrybingmui ugdyti
Birželio 7-8 dienomis, parodų ir konferencijų centre LITEXPO vyko Forumas kūrybingumui ugdyti, surengtas programos „Kūrybinės partnerystės”. Dvi dienas trukusiame renginyje gvildenti kūrybingumo ugdymo klausimai, pranešimus skaitė ir Lietuvos specialistai ir kviestiniai ekspertai iš užsienio (Jungtinės Karalystės, Austrijos, Prancūzijos, Švedijos), aštuoniose darbo sesijose vyko praktiniai užsiėmimai.
Jau pirmoji diena žadėjo turiningą renginį – nuo pat ryto pradėjo rinktis pirmieji dalyviai, atstovaujantys įvairiausioms sritims – daugybė mokytojų, kultūros atstovų, studentų, valdžios žmonių. Dalyviai iš sostinės ir ne tik, skubėjo į parodų ir konferencijų centrą LITEXPO. Susirinkusiuosius pasitiko vienas iš forumo akcentų – „Mokyklų mugė” – devynios programoje „Kūrybinės partnerystės” dalyvaujančios Lietuvos mokyklos svečiams pristatė pasibaigusių mokslo metų kūrybiško mokymosi rezultatus: video filmus, vaikų kurtus žaidimus, piešinius. Buvo tekstilės ir kulinarijos gaminių – viskas mokytojų ir mokinių iniciatyva sukurta ir pristatyta.
Kaip kalbėjo savo atradimais ir patirtimis dalinęsi mokytojai, susidomėjusių svečių buvo sunku atsiginti, žmonės galėjo betarpiškai pabendrauti su kūrybiško mokymosi idėją jau įgyvendinančiais „Kūrybinių partnerysčių” programos dalyviais, buvo dalinamasi įspūdžiais, patirtimis.
„Aš net nespėjau apžiūrėti kitų mokyklų prisistatymų, visą laiką mūsų projektu domėjosi forumo dalyviai”, – kalbėjo Prienų rajono Jiezno gimnazijos mokytoja Jolita Stačiokaitė.
Po rytinės registracijos dalyviai klausėsi sveikinimo žodžių, ir iš renginio organizatorių, ir iš valdžios atstovų. Po to sekė jau minėtų ekspertų pranešimai, vyko diskusijos, palaikomos forumo moderatoriaus hab. dr. G. Mažeikio.
Sprendžiant iš atgarsių, vėliau skambėjusių koridoriuose, diskusijos kartais buvo išties karštos, problemų švietimo sistemoje tikrai yra, tuo leido įsitikinti, ir pranešėjai, ir diskusijose dalyvavę mokytojai bei kiek vėliau prisijungę švietimo ir kultūros ministrai – Gintaras Steponavičius ir Arūnas Gelūnas.
Nuomonių buvo išsakyta įvairių, kartais ir aštrių. Antai, gyvų diskusijų sukėlė mokytojo vaidmens stereotipiškumo aptarimas – skambėjo klausimai, apie tai, kas ir kaip turi keistis tarpusavio santykiuose ir mokyklos bendruomenėje, kokio mums reikia ugdymo proceso, ką ir kaip turėtų mokytis šių dienų moksleiviai.
Pirmąją dieną susirinko daugiau nei 200 dalyvių, antra tiek renginį stebėjo per internetinę video transliaciją. Organizatoriai operatyviai talpino video ir foto medžiagą socialiniuose tinkluose.
Antrosios forumo dienos specifika buvo kiek kitokia, užsiregistravę į skirtingas praktinių užsiėmimų sesijas, renginio dalyviai pasiskirstė po penkias konferencijų centro patalpas. Užsiėmimai buvo skirtingi, bet tuo pačiu vienijami bendros idėjos – kūrybiško mokymosi formos ir praktiniai pavyzdžiai. Dalyviai gilinosi į kūrybingumo idėją per meninės raiškos priemones, buvo klausomasi patirčių iš Lietuvos ir užsienio, į organizatorių surengtą ekskursiją išvažiavę dalyviai aplankė naująją Vilniaus Universiteto biblioteką ir Balsių pagrindinę mokyklą, kur stebėjo mokymąsi mąstyti stimuliuojančias erdves. Antrąją dieną dalyvių lankomumas išliko beveik toks pat, neslūgo susidomėjimas visais Forumo pranešimais, todėl video medžiaga bus paskelbta „Kūrybinių partnerysčių” puslapyje.
Apibendrinant reikėtų paminėti dalyvių atsiliepimus forumo metu ir po to. Daugumoje atsiliepimų buvo kalbama apie du dalykus – vertingą ir įdomią renginio programą bei unikalią, jaukią atmosferą. Dalyviai diskutavo, kėlė klausimus, buvo galima pastebėti, kad forume kelti klausimai aktualūs. Organizatoriai sulaukė daugybės padėkų ir, kas svarbiausia – išreikštą dalyvių norą ateityje dalyvauti panašiuose renginiuose.